Allison Cook

Allison Cook ©Paul Foster Williams
BIOGRAFIA

El prestigi d’Allison Cook com un dels principals exponents actuals del repertori contemporani i del segle XX s’ha consolidat gràcies a la recent creació d’una sèrie de personatges formidables. La seva versatilitat extraordinària i el seu ampli registre vocal han configurat una carrera única que inclou papers de mezzo i de soprano, com la Judith de Bluebeard’s castle (El castell de Barbablava), la Miss Jessel de The turn of the screw (Un altre pas de rosca), Salomé, la Marie de Wozzeck, la dona d’Erwartung (L’espera) de Schönberg i l’Émilie de Saariaho. Aquesta temporada Cook suma dos papers importants al seu repertori: la princesa estrangera de Rusalka per a l’Òpera Nacional de Bergen, amb la direcció d’Eivind Gullberg Jensen, i la Venus de Tannhäuser per a l’Òpera de Wuppertal, sota la batuta de Patrick Hahn.

La temporada passada Cook va actuar a la Royal Opera House de Covent Garden sota la direcció de Thomas Adès en la primera representació d’Alice adventures under ground (Les aventures subterrànies d’Alícia) de Gerald Barry i també en l’estrena mundial de Dido’s ghost (El fantasma de Dido) d’Errollyn Wallen amb el Dunedin Consort al Barbican Hall i el Festival Internacional d’Edimburg. Altres actuacions destacades són la Judith de Bluebeard’s castle (El castell de Barbablava) al Festival George Enescu sota la batuta de Cristian Mandeal, la Suite Émilie de Saariaho amb l’Orquestra Simfònica de Gävle i el seu retorn a la Scala de Milà com a marquesa de Merteuil del Quartet de Luca Francesconi. Precisament pel paper de marquesa, Cook ha rebut elogis unànimes, des de la seva estrena mundial a la Scala fins a les produccions posteriors al Gran Teatre del Liceu, el Teatre Reial de la Moneda, el Gran Teatre de Varsòvia, el Teatre Colón de Buenos Aires i als festivals de Viena, Holanda i Estrasburg i el Cité de la Musique. També s’està fent un lloc especial en el seu repertori el paper de duquessa a Powder her face (Maquilleu-la) de Thomas Adès, que ha tingut estrenes brillants a Nova York, el Quebec, Varsòvia i Brussel·les.

També destaquen el debut de Cook en el paper de Salomé en la nova producció d’Adina Jacobs per a l’Òpera Nacional d’Anglaterra, que li ha valgut el reconeixement per la seva interpretació compromesa i el seu «to brillant» (Opera Magazine); l’estrena mundial de L’enigma di Lea de Casablanca per al Gran Teatre del Liceu, una peça que recupera aquesta temporada amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya; el paper de Miss Jessel a The turn of the screw (Un altre pas de rosca) de Kasper Holten per a la Scala de Milà i amb la direcció de Christoph Eschenbach; el paper de Judith en la producció de primera fila de Bluebeard’s castle (El castell de Barbablava) de Mariusz Treliński per al Gran Teatre de Varsòvia, i el debut de Cook amb l’Orquestra Filharmònica de Berlín a Zápisník zmizelého (Diari d’un desaparegut).  A la Royal Opera House de Covent Garden Cook ha aparegut a Wozzeck, Anna Nicole de Turnage i la nova producció de Z mrtvého domu (De la casa dels morts) de Janáček dirigida per Krzysztof Warlikowski.

ATENCIÓ

Aquest concert és gratuït per a tots aquells usuaris que estiguin registrats a L’Auditori Play. Si ja tens un compte a la plataforma, només has d’introduir les teves credencials. Si no és així, registra’t abans.

ATENCIÓ

Has acabat de veure la previsualització del vídeo. Si vols veure el vídeo sencer, el pots comprar individualment (video_price€), o comprar una subscripció amb accés il·limitat als concerts des de 7,99€ al mes.

SUBSCRIU-TE PER 7,90 € AL MES

Estàs a punt d'adquirir aquest vídeo per video_price €. T'informem que et pots subscriure per 7,90€ al mes i gaudir de tots els continguts amb accés il·limitat. Vols continuar amb aquesta transacció?