Anna Devin
BIOGRAFIA
Alumna del programa Jette Parker Young Artist de la Royal Opera House, de la Royal Irish Academy of Music, de la Guildhall School of Music and Drama i del National Opera Studio, Anna Devin és reconeguda a tot el món pel seu treball en el repertori Barroc i el Bel Canto.
A la temporada 2021-22, Anna Devin debuta a Dijon cantant Norina a Don Pasquale i interpreta el paper d’Elisabetta a Maria Stuarda amb l’Òpera Nacional Irlandesa. Entre els seus èxits recents s’inclouen els rols d’Almirena a Rinaldo, al Glyndebourne, Michal a Saul, al Théâtre du Châtelet de París, Celia a Lucio Silla a Madrid, protagonista de Semele amb el Händel-Festspiele, Tusnelda a Arminio al Festival Internacional de Haendel de Göttingen, i Cleopatra a Giulio Cesare amb l’Early Opera Company. Ha cantat Galatea en Acis i Galatea per a Mozartwoche Salzburg; Nannetta a Falstaff i Lauretta a Gianni Schicchi en el Covent Garden; Susanna a Le Nozze di Figaro a l’Òpera Nacional de Gal·les, Glyndebourne i l’Òpera Escocesa; Sophie a Werther i Zerlina a Don Giovanni amb l’Òpera escocesa; la bergère Louis XV i la chauve-souris a L’enfant et les sortilèges a La Scala; Poppea a Agrippina amb l’Opera Collective d’Irlanda; i Clotilde a Faramondo per a Brisbane Baroque, que li va valer el premi a la millor cantant secundària en una òpera als premis Helpmann 2015 d’Austràlia.
Intèrpret freqüent a Europa i els EUA, el seu repertori abasta una àmplia gamma d’obres sagrades i profanes i ha aparegut als festivals de London Händel, Göttingen Händel, Lausanne Bach, Brighton Early Music i Belfast, els BBC Proms i el Carnegie Hall. Ha treballat amb les orquestres Filharmòniques de Viena, Hallé, RTÉ NSO, Ulster i Minnesota; les simfòniques de Houston, Charlotte i Seattle; i amb directors com Sir William Christie, Laurence Cummings, Christian Curnyn, Ottavio Dantone, Ivor Bolton, Sir Colin Davis, Yannick Nézet-Séguin i Sir Antonio Pappano.
Els enregistraments d’Anna Devin inclouen Arminio i Faramondo per a Accent de l’International Händel Festspiele Gottingen; London, Il re Pastore, Mitridate i Re di Ponto de Mozart amb Classical Opera per a Signum Classics; i Àries per Benucci per a Hyperion.