Raquel García-Tomás

Raquel García Tomás ©Lluc Queralt
BIOGRAFIA

Compositora especialitzada en creació interdisciplinària doctorada al Royal College of Music de Londres. Dins els seus projectes més destacats es troben creacions conjuntes amb l’English National Ballet, la Royal Academy of Arts o el Dresdner Musikfestspiele.

Al 2020 va estar guardonada amb el Premi Nacional de Música “pel caràcter interdisciplinari, innovador i arriscat d’un llenguatge compositiu singular i propi”. El 2017, va rebre el Premi El Ojo Crítico de Música Clásica de RTVE “per l’originalitat dels seus plantejaments i per l’ús i combinació del llenguatge compositiu amb llenguatges tecnològics i audiovisuals”.

Al llarg de la seva carrera, la seva música ha estat interpretada en sales com L’Auditori, el Palau de la Música Catalana, el Teatre Lliure, el Teatre Nacional de Catalunya, l’Auditorio Nacional de Música, el Palau de la Música de València, l’Auditorio de Zaragoza, el Teatro Español, els Teatros del Canal, el Teatro de la Zarzuela o l’Auditorio 400 del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofía. En l’àmbit internacional, les seves obres s’han interpretat a Berlín, Dresden, Karlsruhe, Stuttgart, Huddersfield, Amsterdam, Luxemburg, Budapest, Viena, Orleans, Lió, Basilea, Lausana, Porto, Edimburg, Nagoya, el Caire, Rosario, Buenos Aires i especialment a Londres, on va residir sis anys. Raquel ha rebut encàrrecs i col·laborat amb la London Sinfonietta, l’Oslo Sinfonietta, Phace Ensemble, l’Ensemble Contemporani de l’Orquestra de Cadaqués, la Jove Orquestra Nacional d’Espanya, l’Orquestra Simfònica de Madrid, l’Orquestra Camera Musicae, SIGMA Project, Experimental Funktion, CrossingLines Ensemble, Ensemble Sonido Extremo, Cosmos Quartet, Barcelona Clarinet Players, Barcelona Reed Quintet, BCN216 i PluralEnsemble, entre d’altres.

Dins del marc de creació operística, ha treballat a DIDO Reloaded (2013), produïda per Òpera de Butxaca i Nova Creació, i ha estat guardonada, gràcies al projecte Go, ÆNEAS, go!, amb el Berliner Opernpreis’14 de la Neuköllner Oper de Berlín. El 2015, va estrenar disPLACE – Història d’una casa (llibret d’Helena Tornero i direcció escènica de P. Pawlik) al festival vienès MusikTheaterTage Wien, òpera que es va reinterpretar als Teatros del Canal dins de la programació del Teatro Real de Madrid 2016-17. A la temporada 2017-18, compon el monodrama Balena blava (text de Victòria Szpunberg) per a actriu, orquestra, cor i electrònica que s’estrena al Teatre Nacional de Catalunya sota la direcció escènica de Xavier Albertí i direcció musical d’Edmon Colomer. El 2018, crea l’òpera bufa Je suis narcissiste juntament amb H. Tornero i M. Pazos, que s’estrena dins de la programació general de les temporades 2018-19 del Teatro Real de Madrid, el Teatro Español i el Teatre Lliure. Aquesta òpera va estar nominada als International Opera Awards 2020 (categoria de World Premiere), als Premis Max en tres categories i va ser guardonada amb un Premi Alícia de l’Acadèmia de la Música Catalana en la categoria Interdisciplina.

Actualment, Raquel es troba treballant, juntament amb Irène Gayraud i Marta Pazos, en la seva nova òpera Alexina B., (mereixedora de la Beca Leonardo de la Fundació BBVA) que s’estrenarà dins la temporada 2022-23 del Gran Teatre del Liceu.

ATENCIÓ

Aquest concert és gratuït per a tots aquells usuaris que estiguin registrats a L’Auditori Play. Si ja tens un compte a la plataforma, només has d’introduir les teves credencials. Si no és així, registra’t abans.

ATENCIÓ

Has acabat de veure la previsualització del vídeo. Si vols veure el vídeo sencer, el pots comprar individualment (video_price€), o comprar una subscripció amb accés il·limitat als concerts des de 7,99€ al mes.

SUBSCRIU-TE PER 7,90 € AL MES

Estàs a punt d'adquirir aquest vídeo per video_price €. T'informem que et pots subscriure per 7,90€ al mes i gaudir de tots els continguts amb accés il·limitat. Vols continuar amb aquesta transacció?